NATO önce öldürdü, sonra özür diledi

Afganistan’ın kuzeyinde çatışmaların devam ettiği Kunduz kentindeki bir hava saldırısında uluslararası yardım kuruluşu Sınır Tanımayan Doktorlar Örgütü’ne ait bir hastane hedef alındı, en az 9 kişi hayatını kaybetti. Ülkedeki koalisyon güçleri bombardıman sebebiyle özür diledi.

Afgan ordusunun kontrolü Taliban’ın elinden geri almak için çalıştığı Afganistan’ın kuzeyindeki Kunduz kentinde, uluslararası yardım kuruluşu Sınır Tanımayan Doktorlar Örgütü’ne (MSF) ait bir sağlık merkezi hava saldırılarının hedefi oldu. Aralarında personelin de olduğu en az 9 kişi hayatını kaybetti. Ülkedeki koalisyon güçleri bombardıman sebebiyle özür diledi. NATO, sağlık merkezinin, aynı saatlerde kentteki Taliban hedeflerine yönelik bombardıman düzenleyen ABD uçakları tarafından vurulmuş olabileceğini açıklamıştı.

Saldırı anında hastanede 105 hasta ve yakınları ile 80 MSF çalışanı vardı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.